Zašto Junajted ulazi u NBA Evropu: Crveni đavoli otvaraju novo tržište i love američki model profita - SoccerSportal.rs
Pratite nas preko:
Manchester United fans cheer while gathering in downtown Bilbao, Spain, ahead of the UEFA Europa League final soccer match between Manchester United and Tottenham Hotspur, Tuesday, May 20, 2025. (AP Photo/Bernat Armangue)
Foto: Beta/AP Photo/Bernat Armangue

Evroliga

Zašto Junajted ulazi u NBA Evropu: Crveni đavoli otvaraju novo tržište i love američki model profita

Ulazak Mančester junajteda u NBA Evropu nije hir, eksperiment niti marketinški izlet. To je strateška odluka jednog od najvrednijih sportskih brendova na svetu da uđe u industriju koja generiše prihode daleko iznad evropskih standarda. Klub je već potvrdio formiranje košarkaškog tima, a iz uprave poručuju da je ovaj potez deo dugoročnog plana širenja — kako u sportskom, tako i u komercijalnom smislu.

Junajted, koji je na najnovijoj Forbsovoj listi procenjen na 6,6 milijardi dolara, mnogo duže funkcioniše kao globalni brend nego kao klasičan fudbalski klub. Stabilna komercijalna moć, uprkos promenljivim rezultatima u Premijer ligi, bila je osnova da se otvori potpuno novo poglavlje – udruživanje sa NBA modelom koji u SAD decenijama stvara najvrednije sportske franšize na svetu.

SOCCERBET KVOTE: NBA

Rast vrednosti američkih košarkaških timova jedna je od ključnih tačaka zbog kojih se Junajted odlučio na ovaj iskorak. Golden Stejt Voriorsi procenjeni su na 11 milijardi dolara, Lejkersi na 10, pa je ulazak u sistem koji proizvodi takve brojeve logičan potez za klub koji teži da postane najprofitabilnija sportska organizacija planete. U tom pravcu ide i vizija ser Džima Retklifa, koji je kupio 27,7% udela u klubu tokom 2024. i najavio ulaganja u infrastrukturu i novi poslovni razvoj.

Brajan Mbeumo, Totenhem – Mančester junajted; Foto: Beta/AP/Ian Walton

NBA Evropa – 2027?

NBA Evropa, čiji se početak očekuje 2027. godine, projektovana je kao poluotvorena liga sa 10 do 12 stalnih franšiza. Ideja je da se američki sistem prihoda — čvrsto utemeljen na TV pravima, sponzorstvima i tržišnoj ekspanziji — prenese na evropsko tle. Junajted vidi prostor da bude pionir tog modela na Starom kontinentu, ali i da iskoristi sopstvenu globalnu popularnost kako bi u košarkaški projekat uneo publiku i tržišta koja dosad nisu bila u dodiru s NBA.

Ulazak u košarku nije potpuno novitet za klub. Junajted je osamdesetih godina imao košarkaški tim koji je čak osvojio ligu, ali sada ulazi u okvir koji je neuporedivo veći, moderniji i finansijski potentniji. Zbog toga su u klubskim krugovima odluku opisali kao „prirodan korak“ — otvaranje novog tržišta, nove publike i nove platforme koja može doneti prihode nezamislive u klasičnom evropskom sportskom sistemu.

Zašto ulaze? Zato što žele da budu prvi, najveći i najprofitabilniji u eri u kojoj sport već odavno nije samo rezultat, nego globalna industrija. Mančester junajted procenio je da je NBA Evropa naredni veliki rastući kontinent — i da na njega treba zakoračiti odmah.

Denver Nuggets center Nikola Jokić, fronbt, dunks the ball for a basket over Indiana Pacers guard/forward Andrew Nembhard in the first half of an NBA basketball game Saturday, Nov. 8, 2025, in Denver. (AP Photo/David Zalubowski)
Foto: Beta/AP Photo/David Zalubowski

Komentari (0)

Dodaj komentar

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena, obavezna polja su označena (*)

Evroliga